AÖF Çocuk ve Oyun testleri çöz

Cevapla
özkan kaya
Mesajlar: 32
Kayıt: 03 Ara 2017 21:58
İletişim:

03 Ara 2017 22:04

Çocuk ve Oyun

1. Aşağıdakilerden hangisi oyunun temel özelliklerden biri değildir?
a. Oyun eylemi sonunda elde edilecek sonuçların değil, eylemin kendisinin önemli olması
b. Öğretmenin kuralları karışıklık çıkmaması amacıyla önceden belirlemesi ve çocuklara açıklaması
c. Oyunda çocuğun kendi kendini yönetmesi
d. Oyunun içsel motivasyon ile güdülenmesi
e. Oyun içinde gerçeklere tıpkısı gibi bağlı kalınması

2. Aşağıdakilerden hangisi çocukların nasıl öğrendiğini açıklayıcı ifade değildir?
a. Keşif, mantık yürütme ve düşünce, çocukların spontane aktivitelerinden doğar ve gelişir.
b. Çocuklar nesnelerle ve insanlarla oynayarak kendi bilgilerini kendileri yapılandırır.
c. Çocuklar hareket, oyun ve duyusal yaşantılar içinde öğrenirler.
d. Çocuklar bilgiyi en kolay öğretmenlerin açıklamaları ile edinirler.
e. Çocuklar oyun oynarlar; aynı zamanda oyun oynayarak oyun oynamayı öğrenirler.

3. Aşağıdakilerden hangisi oyunun öğrenmeyi niçin kolaylaştırdığına ilişkin açıklamalardan biri değildir?
a. Öğrenmenin baskılardan uzak olmaktan yarar görmesi
b. Hayalî ve rol oyunlarında çocukların düşünme ve soyutlamalar yapma yeteneklerini kullanması
c. Çocukların sosyal etkileşimler içinde yer alarak bilgiyi yapılandırması
d. İnsanlarda en iyi öğrenmenin, içsel motivasyonuile öğrenme davranışlarına giriştikleri zaman ve durumlarda gerçekleşmesi
e. Öğretmenlerin ve anne babaların, oyunun öğrenmeye katkısı konusundaki düşüncelerinin çok farklı olabilmesi

4. Aşağıdakilerden hangisi, oyunun çocukta sosyal gelişime sağladığı katkılardan biri değildir?
a. Oyuncaklarını arkadaşları ile paylaşmayı bilme
b. İşbirliği içinde çalışmalarını yürütme
c. Yakın çevresindeki kişilerin bakış açılarından bazı olayları değerlendirebilme
d. Nesnelerin özelliklerini araştırarak keşfedebilme
e. Duygularını, çalışmalarını ve tepkilerini diğerleri tarafından kabul edilebilir biçimde ifade
edebilme

5. Çocuklar için en etkin öğrenme ortamları aşağıdakilerden hangisidir?
a. Okumaya hazırlayıcı masa etkinlikleri
b. Okuma ve matematik kavramlarını geliştirici etkinlikler
c. Çocukların keşfederek araştırabilecekleri oyuncakların bulunduğu ortamlar
d. Hareket, oyun ve duyusal yaşantıların bulunduğu ortamlar
e. Çeşitli sanat çalışmalarına yer verilen ortamlar

6. Aşağıdakilerden hangisi “oyun epizotu” terimini tanımlar?
a. Diğerlerinden çok farklı olmayan, fakat kendi başına ayrı bir bütünlüğü olan olaylar dizisi
b. Ciddi, dikkatin yoğun olduğu ve ayrıntıları olabildiğince iyi bulmaya hedeflenmiş faaliyet
c. Çocukların ellerini ve parmaklarını kullanarak nesne üzerinde yaratılabilmesi olası her türlü değişiklikleri yapabilme, kontrol etme, deneyebilme
d. Haz ve mutluluk verici aktivite
e. Manipülasyonun diğer adı

7. Aşağıdakilerden hangisi aktivite kavramını tanımlar?
a. Hareket etme hâli; fiziksel hareketlilik; doğal ya da normal işlevlerde bulunma hâlidir.
b. Diğerlerinden çok farklı olmayan fakat kendi başına ayrı bir bütünlüğü olan olaylar dizisidir.
c. Çocukların ellerini ve parmaklarını kullanarak nesne üzerinde yaratabilmesi olası her türlü değişiklikleri yapabilmesi, kontrol etmesi, deneyebilmesidir.
d. Bir nesneyi ya da bir insanı başka bir şeyin bir kişinin yerine koyabilmektir.
e. Duyusal yaşantılar kazanmalarına olanak veren oyunlardır.

8. Oyunun bütün türlerinin hayali unsurlar barındırdığına ve hayali unsurların bulunması nedeniyle de kendi doğasına ilişkin kuralları bulunduğuna inanan düşünür
aşağıdakilerden hangisidir?
a. Rubin, Fein ve Vandenburg
b. Pellegrini
c. Vygotsky
d. Bruce
e. Piaget

9. Eğitimde oyuna yer verilmesini savunan gerekçelerden “müfredat programı içinde oyun yer aldığında ve sınıf ortamında da oyuna yer verildiğinde, sınıf içinde verimli ve etkin bir öğrenmenin gerçekleştiği gözlenmektedir.” gerekçesi aşağıdakilerden hangisini dayanak almaktadır?
a. Bilişsel yaklaşımı
b. Ekonomik yaklaşımı
c. Oyunun tedavi edici özelliğini
d. Davranışçı yaklaşımı
e. mutluluk sağlamasını

10. Aşağıdaki düşünürlerden hangisi oyunu “Oyun çok çeşitli görünümlerde karşımıza çıkar. Etkileri o denli görünmez ve uzun dönemlidir ki, oyun hakkındaki herhangi bir tanım ya da açıklama, oyunun doğası gereği, yarım ya da eksik kalacaktır.” şeklinde tanımlar?
a. Bruce
b. Maxim
c. Hartley
d. Lombroso
e. Perryman
1. b
2. d
3. e
4. d
5. d
6. a
7. a
8. c
9. b
10. e

1. Aşağıdaki düşüncelerden hangisi Froebel’e aittir?
a. İnsanı değiştiren, bilgili kılan hayattır; çiftlikte çalışma ve oyun tecrübesi olmalıdır.
b. Oyun oynayan çocuk sonraki hayatında başarılı, sakin, dayanıklı bir insan olur.
c. Elişleri tüm eğitimi etkileyen bir etkinliktir.
d. Eğitimde çocukların bireysel ayrılıklarına önem verilmelidir.
e. Çocuklar hareketsiz bırakılmamalı, vücutları çalıştırılmalıdır.

2. Piaget ve Vygotsky oyunun, çocuğun daha çok hangi gelişim alanına yönelik olduğunu vurgulamaktadırlar?
a. Bedensel gelişim
b. Sosyal gelişim
c. Zihinsel gelişim
d. Duygusal gelişim
e. Dil gelişimi

3. Oyun ortamının düzenlenmesindeki faktörlere önem veren oyun teorisi aşağıdakilerden hangisidir?
a. Bilişsel gelişim teorisi
b. Psikoanalitik teori
c. Ön Egzersiz teorisi
d. Ekolojik teori
e. Fazla Enerji teorisi

4. “Oyun ortamı çocuğun arzularını karşılayabileceği ve geçirdiği travmatik olaylara hakim olabileceği ortamdır.” diyen Freud aşağıdaki düşüncelerden hangisini
vurgulamaktadır?
a. Oyun çocuğun eğleneceği ortamı sağlar.
b. Oyun bedensel gelişimin sağlandığı ortamdır.
c. Oyun, çocuğun gerçekte çözemediği problemleri çözümlediği ortamı sağlar.
d. Oyun, çocuğun fazla enerjisini boşaltabileceği ortamı sağlar.
e. Oyun, çocuğun saldırgan dürtülerini yansıtabileceği güvenli bir ortam sunar.

5. “Oyun geniş anlamda, hayal gücünün dünyaya hakim olmak ve uyum sağlamak için kullanılmasıdır” diyen Erikson aşağıdaki düşüncelerden hangisini vurgulamaktadır?
a. Oyun çocuğun eğleneceği ortamı sağlar.
b. Oyun bedensel gelişimin sağlandığı ortamdır.
c. Oyun, çocuğun gerçekte çözemediği problemleri çözümlediği ortamı sağlar.
d. Oyun, çocuğun fazla enerjisini boşaltabileceği ortamı sağlar.
e. Oyun, çocuğun saldırgan dürtülerini yansıtabileceği güvenli bir ortam sunar.

6. Aşağıdaki düşünürlerden hangisi “Elişleri aracılığıyla çocuğa hesaplama ve düşünme yeteneği aşılandığını; elişlerinin tüm eğitimi etkileyen bir etkinlik” olduğunu ifade eder?
a. Piaget
b. Vygotsky
c. Freud
d. Rousseau
e. Frobel

7. Aşağıdaki düşünürlerden hangisi “Eğitim yedi yaştan değil, bir yaşından itibaren başlamalıdır.” görüşü aşağıdakilerden hangisine aittir?
a. Piaget
b. Vygotsky
c. Quantilianus
d. Rousseau
e. Froebel

8. Aşağıdaki düşünürlerden hangisi “Çocukların 5 yaşına kadar öğretime sokulmasına ve bu devrede çocuğa oyun ve diğer meşguliyet imkanlarının sağlanması” fikrini savunur?
a. Aristoteles
b. Quantilious
c. Johann Amos Commenius
d. John Locke
e. August Frobel

9. Aşağıdakilerden hangisi “yaparak öğrenme” ilkesini eğitim dünyasında gündeme getirmiştir?
a. Pestallozzi
b. Montessori
c. Locke
d. Aritoteles
e. Freud

10. Aşağıdakilerden hangisi ikili Psikoanalitik teorilerin savunucularındandır?
a. Vygotsky-Erikson
b. Piaget-Vygotsky
c. Erikson-Piaget
d. Freud-Erikson
e. Froebel-Freud
1. b
2. c
3. d
4. e
5. c
6. d
7. c
8. a
9. a
10. d

1. Aşağıdakilerden hangisi okulöncesi eğitimin temel ilkelerinden biridir?
a. Çocuğun okul çağına kadar eğitiminin tamamlanmış olması
b. Çocuğun gelişiminin yaşına göre yapabildiklerini tespit ederek izlenmesi ve planlanmaya temel alınması
c. Çocuğa yetişkin dünyasına uyum sağlayacak davranışların öğretilmesi
d. Çocukların eğitimciler tarafından bilgilendirilmesi
e. Çocuğun iyi resim yapabilmesi

2. Çocuğun oyun oynaması nasıl yorumlanabilir?
a. Yalnız kaldığında oyalanma
b. Yaşam görevlerini yerine getirirken birikmiş stresini atma
c. İçten güdümlü, ilgi ve merakını çeken, dikkatini yoğunlaştırdığı durumlar
d. Dikkat çekme gereksinimi
e. Diğer çocuklarla ilişkisinde kendini ispat edeceği ortam

3. Aşağıdakilerden hangisi hayalî oyun özelliği gösterir?
a. Blokları sıraya dizme
b. Elbiselerini çıkarıp giyme
c. Sandalyesinde atçılık oynama
d. Saklambaç
e. İp atlama oynama

4. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun sembolik oyun gelişim alanında kazandığı bir niteliktir?
a. İp atlama
b. Top oynama
c. Yangın söndürme
d. Lego oyunları
e. Bloklarla oyun

5. Çocuğun 0-12 aylarda elinden düşen oyuncağını aramaması aşağıdakilerden hangisini gösterir?
a. Çocuğun farkına varmadığını
b. Başka oyuncaklara ilgi duyduğunu
c. Çocuğun nesne sürekliliği kazanmadığını
d. El göz koordinasyonunun gelişmiş olmadığını
e. Annesinin ona yardım etmesini istediğini

6. Çocuğun başka bir çocuğun yanında oyuncaklarıyla oynamasına ne ad verilir?
a. Katılımsız davranış
b. Seyirci davranışı
c. Paralel oyun
d. İlişkili oyun
e. Yalnız oyun

7. Çocukların sosyal yaşam kesitlerini diğer çocuklarla işbirliği içinde canlandırmasına ne ad verilir?
a. Sosyodramatik Oyun
b. Sembolik Oyun
c. Yapı-İnşaa Oyunu
d. İşlevsel Oyun
e. Kapışmalı Oyun

8. Oyun ile ilgili şağıdaki ifadelerlerden hangisi yanlıştır?
a. Açıkhava oyunları daha çok erkek çocukların açık alanlarda oynadığı küçük kas hareketleri gerektiren oyunlardır.
b. Kurallı oyunlarda çocuklar, kuralları önceden belirleyip oyunun bitimine kadar bağlı kalma
anlayışı geliştirirler.
c. Sembolik oyun, hayal güçlerinin elverdiği oranda sembolik oyundaki etkinlikleri, gerçek dünyada yer aldığı şekilde canlandırmaya çalışırlar.
d. İnşa oyunlarında çocuklar sadece nesnelere dokunmanı n yanı sıra nesneleri kullanarak bir şeyler yaratmak isteği gösterirler.
e. İşlevsel oyunlarda, fiziksel becerileri ile dil becerilerinin alıştırmalarını yapıp, çevreyi araştırmaya ve gelecek evreye temel teşkil edecek becerileri kazanmaya çalışırlar.

9. Aşağıdakilerden hangisi 0-8 yaşlarda görülen oyun gelişim özelliklerini incelerken Smilansky’nin çocuklarla yaptığı çalışmalarda belirlediği oyun evrelerinden biri değildir?
a. İşlevsel Oyun
b. Araştırma ve Oyun
c. Sembolik/Dramatik Oyun
d. İnşa Oyunları
e. Kurallı Oyunlar

10. Aşağıdakilerden hangisi yaşlara bağlı olarak oyunun gelişimi yaklaşımlarından biri değildir?
a. Katılımsız Davranış
b. Seyirci Davranışı
c. İlişkili Oyun
d. Yalnız Oyun
e. Hareketli (Kapışmalı) Oyun
1. c
2. c
3. c
4. e
5. c
6. c
7. a
8. a
9. b
10. e

1. Çocuklarda öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini aşağı- dakilerden hangisi en doğru olarak anlatmaktadır?
a. Çocuklara kısa cümleler kullanılarak anlatım yapıldığında daha kolay öğrenirler.
b. Çocuklara kısa cümlelerle anlatımın yanısıra resimlerde gösterildiği zaman öğrenirler.
c. Okulöncesi dönemdeki çocukların konu bilgilerini tam olarak öğrenmeleri beklenemez.
d. Çocuklar öğrendiklerini çok çabuk unuturlar.
e. Çocuklar çevrelerindeki nesneler ve kişilerle oynayarak öğrenmeyi gerçekleştirirler.

2. Aşağıdaki durumlardan hangisinde, oyun ortamında öğretmen, çocuklarda gelişim ve öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleşmesini sağlayamaz?
a. Öğretmenin sınıf ortamında çeşitli oyun türlerine yer vermesi
b. Öğretmen sınıf ortamında nitelikli oyun türlerine yer vermesi
c. Çeşitli oyun türleri için gerekli oyuncakları ve oyun malzemesini sağlaması
d. Öğretmen bilinçli bir biçimde oyun etkinliklerini izlemesi, değerlendirmesi ve uygun zamanlarda ve durumlarda oyuna katılması

e. Oyun için gereken fırsatları yalnız teneffüs zamanları nda yaratması
3. Çocuklarda yaratıcılığı en iyi aşağıdakilerden hangisi geliştirir ve destekler?
a. Öğretmenin her türlü resim malzemesini sağlanması
b. Öğretmenin çocuğun yaptığı sanat çalışmalarına yönelik eleştirilerde bulunması
c. Gerekli olabilecek her türlü ham malzemenin sağlanması ve çocuğun hayal gücünü ve sınırlı motor becerisini ham malzemeye uygulaması
d. Resim derslerinin verilmesi
e. Seramik çamuru ve oyun hamuru ile oynamalarına bol bol fırsat verilmesi

4. Aşağıdakilerden hangisinde bu ünitede yer alan çocuk oyun türleri doğru olarak verilmiştir?
a. Saklambaç oyunları
b. Domino, masa tenisi, toplar
c. Araştırıcı oyunlar, doğa malzemeleri ile oyun, yapı oyunları, yaratıcı ve yıkıcı oyunlar
d. Yarışmalar, bulmacalar, bilmeceler
e. Su ve kum oyunları

5. Aşağıdakilerden hangisinde araştırıcı ve manipülatif oyun malzemelerinin genel özellikleri en doğru olarak verilmiştir?
a. Çocukları yormayan, tek bir kullanım biçimi olan malzemeler
b. Çocukları aramaya sevk eden, kolay saklanabilen malzemeler
c. Parçalara ayrılabilen, çocukların kolayca bozabilecekleri malzemeler
d. Çocuklara araştırma, yaratıcı olma fırsatları sağlayabilecek, esnek kullanıma izin veren malzemeler
e. Küpler ve kutular gibi üst üste dizilebilen malzemeler

6. “Çocuklar yoğrulan, biçim verilebilen bir malzeme ile oynarken, malzemenin doku, biçim, esneklik, dayanıklılık gibi özelliklerini kendi gelişim düzeylerinde sınarlar, bu kavramlara ilişkin deneyimler kazanırlar. Gözleri, kasları egzersiz yapmış olur, koordinasyonları gelişir,
aynı zamanda da içlerinde biriken sıkıntıların basıncını atmalarına yardımcı olur.” ifadesi aşağıdakilerden hangisini anlatır?
a. Yıkıcı Oyun
b. Doğa Malzemeleri ile Oyun
c. Çamur Oyunları
d. Yapı-İnşa Oyunları
e. Hayalî Oyun

7. Çocukların nesneleri “bir şeyler yapılandırmak, bir şeyler yaratmak” üzere manipüle ettikleri oyun türüne ne ad verilir?
a. Açık Hava Oyunları
b. Hayalî Oyun
c. Yapı-İnşa Oyunları
d. Yıkıcı Oyunlar
e. Araştırıcı Oyunlar

8. İnşa oyununda kullanılan blokların oynamak için raflardan alınması, inşa işlerinde kullanılması, oyun bittiğinde yerlerine kaldırılması ile aşağıdaki işlemlerden hangisi gerçekleşmiş olur?
a. Birinci elden deneyim
b. Sembolik oyun
c. Duyusal oyun
d. Hayalî oyun
e. Manipülasyon

9. “Tek bir eyleme ya da tek bir kavrama odaklanmak yerine, çeşitli amaçlar için kullanıma olanak veren malzemelerin çocuklara deney yapma, araştırma, yaratıcı olma fırsatları sağlamasına ne ad verilir?
a. Oyun malzemeleri
b. Birinci elden deneyimler
c. Esnek kullanım
d. Etkin öğrenme
e. Yıkıcı oyun

10. Doğa malzemeleriyle oyun ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Çocuk, doğa malzemeleriyle duyusal yaşantılar kazandığı oyunlar oynayabilir.
b. Çocuk, doğa malzemeleriyle araştırıcı oyunlar oynayabilir.
c. Çocuk, doğa malzemeleriyle ancak arkadaşları olduğunda oynayabilir.
d. Çocuk, doğa malzemeleriyle araştırıcı oyunlar oynayabilir.
e. Çocuk, doğa malzemeleriyle hayalî oyunlar oynayabilir.

1. e
2. e
3. c
4. c
5. d
6. a
7. c
8. e
9. c
10. c

1. Aşağıdakilerden hangisi nitelikli oyunu gerçekleştirebilmek için gerekli ön koşullardan biri değildir?
a. Uygun ve nitelikli oyun malzemeleri sağlanması
b. Yakınlarda bir yetişkinin bulunması
c. Oyun için küçük sınışarda sınırlı yer ayrılması
d. Oyun için yeterli zaman sağlanması
e. Oyunu uyaran aktif yaşantıların sağlanması ve mücadeleyi çağrıştırıcı yeni deneyimler için ortamın oluşturulması

2. Aşağıdakilerden hangisi çocukların oyununu gözlemlemede yararlanılacak konu önerilerinden biri değildir?
a. Oyunun konusu
b. Çocukların diyalogları
c. Çocuğun bir rolü ne kadar sürdürebildiği
d. Çocukların ne denli temiz ve titiz oyun oynadıkları
e. Oyun malzemelerinin yeterli çeşitlilik miktar ve uyarıcılıkta olup olmadığı

3. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin, çocukların oyunu ile ilgili planlama yaparken dikkate alması gereken önerilerden biri değildir?
a. Çocukların oyun sırasında serbest kalması gerektiğinden, bu zamanı diğer işleri yapmak üzere planlamak
b. Yeni gelen çocuklar için zaman planlamak
c. Kolay tepki vermeyen çocuklarla beraber olmak için ayrı bir zaman planlamak
d. En yetenekli çocuklar için ayrı bir zaman planlamak
e. Çocuklarla belli bir oyun içinde yoğun olarak çalışmayı planlamak

4. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin, çocukların oyununa katılımı sırasında benimsemesi gereken yaklaşımlardan biri değildir?
a. Oyunun sürdürülmesi amacıyla bir katılımcı olarak oyuna girmek
b. Devam etmekte olan bir oyuna çocuğun girmesine yardım etmek
c. Oyuna hiç katılmayan çocuğa yardım etmek
d. İlginç bir açılım ya da uyarım sağlama amacıyla oyuna girmek
e. Oyunu, dışarıdan verilecek talimatlarla yönlendirmek

5. Aşağıdakilerden hangisi oyun ortamında öğretmenin çocuklarla iletişim kurarken benimsemesi gereken yaklaşımlardan biri değildir?
a. Soru sorarken özen gösterme
b. Yardımcı olarak öğretici olma
c. Çocukla konuşurken, dikkatini ya da bakışlarını başka yönlere yöneltme
d. Onaylayıcı dil kullanmaya özen gösterme
e. Kısıtlayıcı dil kullanmamaya özen gösterme

6. Aşağıdakilerden hangisi nitelikli oyunun ön koşullarından biri değildir?
a. Oyunun konusu
b. Oyun arkadaşı
c. Yeterli zaman
d. Güvenli oyun ortamları
e. Destekleyici yetişkin varlığı

7. Her çocuk için oyun yoluyla farklı öğrenme alanlarındaki gelişimini ya da becerilerin kazanılmasını aşağıdaki çalışmalardan hangisiyle izlemek mümkündür?
a. Gözlemleri oyun malzemelerinin kullanımlarına yoğunlaştırarak
b. Gözlemleri rol oyunlara yoğunlaştırarak
c. Gözlemleri, dialoglara yoğunlaştırarak
d. Gözlemleri, grafik tablolarda yoğunlaştırarak
e. Gözlemlerde uzun bir zaman dilimi kullanarak

8. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin gözlemleyici rolünün sonuçlarından biri değildir?
a. Çocuklarla belli bir oyun içinde yoğun olarak çalışmak
b. Çocukların, düşünce düzeyi hakkında ipuçları almak
c. Çocukların, oyuncakları ve diğer malzemeleri kullanım yeteneğinin olup olmadığını anlamak
d. Çocukların, sosyalleşme gelişimi için yeterince uyaran sağlayıp sağlamadığını anlamak
e. Çocukların, motor becerilerinin gelişimi için yeterince uyaran sağlayıp sağlamadığını anlamak

9. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenin katılımcı rolünün yararlarından biri değildir?
a. Çocukta tekrarlara dönüşen eylemleri yeni bir öğrenmeye yönlendirmesi
b. Oyuna katılan çocuklara yeni ikilemler ve çözüm bekleyen mücadeleler yaratmak konusunda yol gösterici olması
c. Çocukları desteklemesi ve motive etmesi
d. Dil performanslarını açması ve geliştirmesi
e. Çocukların oyunlarına sıkça katılması

10. Aşağıdakilerden hangisi zamanla ilgili önerilerden biri değildir?
a. Yeni gelen çocuklar için zaman ayırmayı planlama
b. Kolay tepki vermeyen çocuklarla beraber olunacak zaman ayırma
c. Çocuklar için yoğun ve uzun süreli oynayacakları oyun planlama
d. En yetenekli çocuklar için zaman ayırma
e. Çocuklar için bireysel programlar planlama

1. c
2. d
3. a
4. e
5. c
6. a
7. d
8. a
9. e
10. c

1. Erken yaşta ortaya çıkan işitme kaybının en önemli olumsuz etkisi aşağıdakilerden hangisidir?
a. Oyun becerilerinin gelişiminin engellenmesi
b Sosyal becerilerin engellenmesi
c. Dil ediniminin engellenmesi
d. Sembolik oyunların öğrenilememesi
e. Grup oyunlarına katılımın engellenmesi

2. İşitme engelli çocuklar ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
a. Diğer oyun türlerini değilse bile, sembolik oyunları basamaklar halinde öğretmek gerekir.
b. Grup oyunlarında, diğerlerini izleyerek doğru oyun formlarına girebilir ve oyunu geliştirebilirler.
c. Oyun, normal işiten çocuklardan farklı şekilde gelişir.
d. Uzun süreli oyun oynayamazlar.
e. Oyunu geliştirebilmeleri için yanlarında her zaman bir yetişkinin olması gerekir.

3. İşitme engelli çocuklar ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Ana dillerini normal işiten çocuklarla aynı yolları izleyerek edinirler. Ancak, bu süreç gecikmeli olarak gerçekleşir.
b. İyi düzenlenmiş etkileşime açık bir oyun ortamı, dil edinimi ve kullanımı için ideal fırsatlar
sağlar.
c. İşitme kaybı derecesi arttıkça konuşmanın anlaşılırlığı azalır.
d. Oyunu genişletmek ve arkadaşlarının oyununa katılabilmek için zaman zaman yardıma ihtiyaç duyarlar.
e. İşitme kaybı arttıkça oyun becerileri azalır. Yapılandırılmış oyunlarla oyun oynamayı öğretmek gerekir.

4. İşitme cihazları ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
a. Çok ileri derecede işitme kayıplarında işitmeyi normale çevirerek normal dil gelişimi sağlar.
b. Çok ileri derecede kayıplarda, seslerin tam algılanmasını sağlamadığı için dil gelişimini etkilemez.
c. Çok ileri derecede kayıplarda, konuşmanın belirli özelliklerinin algılanmasını sağlayarak dil gelişimine yardımcı olur.
d. Çok ileri derecede işitme kayıplarında sağladığı fayda sınırlı olduğu için kullanılmasa da olur.
e. Çok ileri derecede işitme kayıplarında, oyun becerilerini olumsuz yönde etkileyerek dil gelişimini yavaşlatır.

5. İşitme engelli çocuklarda oyun ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
a. Doğal bir öğrenme ve hoşça vakit geçirme yoludur.
b. Basamaklar halinde öğretilmesi gereken bir aktivitedir.
c. Her zaman için yardım gerektiren bir gelişim alanıdır.
d. Açık yönergelerle, yapılandırılarak hazırlanmalıdır.
e. Kurallı oynanırsa dil gelişimine katkı sağlar.

6. Aşağıdakilerden hangisi işitme engelli çocuklara oyun oynarken yetişkinin dikkat etmesi gereken özelliklerden biri değildir?
a. Çocuğu oyuna teşvik etmek ve geri dönüt sağlamak
b. Oyuna çocuğun ilgileri doğrultusunda katkıda bulunmak
c. Oyun içinde deneme yanılmaya izin vermek
d. Çocuğun açıklamalarını dinlemek ve uygun karşılıklar vermek
e. Çocuğa kelime tekrarları yaptırarak doğru telaffuzu öğretmek

7. Aşağıdakilerden hangisi zihin engelli çocuklara yönelik hazırlanan okulöncesi eğitim programlarında yer alması gereken en önemli maddelerden biridir?
a. Oyun becerilerinin öğretimi
b. Toplama becerilerinin öğretimi
c. Yazma becerilerinin öğretimi
d. Okuma becerilerinin öğretimi
e. Okuduğunu anlama becerilerinin öğretimi

8. Zihin engelli çocukların, ince motor gelişimde gösterdikleri yetersizlik nedeniyle, yerine getirmekte zorlandıkları beceri aşağıdakilerden hangisidir?
a. Belli sesleri taklit etme
b. Oyuncağa uzanma ve eline aldığı oyuncağı belli bir süre tutma
c. Anlatılan hikayeyi dinleme
d. Dışarıdan gelen sese tepki verme
e. Resimlere bakma

9. Zihin engelli çocuklara öncelikle hangi eğitim ortamlarında oyun becerileri öğretilmelidir?
a. Yapılandırılmış ortamlarda bireysel olarak oyun becerileri öğretilmelidir.
b. Oyunun normal gelişimleri süresince kendiliklerinden öğrenmeleri beklenmelidir.
c. Yaşıtları normal çocukların oyunlarına katılarak öğrenmelidirler.
d. Normal çocukları gözlemleyerek öğrenmelidirler.
e. Sadece zihin engelli çocukların bulunduğu oyun ortamlarında öğrenmelidirler.

10. Aşağıdakilerden hangisi, oyun öğretimi sırasında yetişkinin yapması gereken davranışlardan biri değildir?
a. Oyun öğretimi sırasında çocuğun hoşlanabileceği ödüllerden mutlaka yararlanmalıdır.
b. Oyun öğretimine çocuğun yapabileceği beceri ile başlanmalıdır.
c. Öğretimi yapılacak oyun önceden belirlenmeli, ne zaman, nerede öğreteceği ve hangi araçları kullanacağı belirlenmelidir.
d. Oyunun basitleştirilmesi için anlaşılır yönergeler verilmelidir.
e. Her türlü oyuncağın bulunduğu oyun ortamları hazırlanmalı ve bu ortamlarda çocuğun serbest oyun etkinliklerine katılımı sağlanmalıdır.
1. c
2. b
3. e
4. c
5. a
6. e
7. a
8. b
9. a
10. e

1. Aşağıdaki ifadelerden hangisi otizmi en iyi açıklar?
a. Otizm sosyal ve iletişim becerilerini olumsuz yönde etkileyen bir bozukluktur.
b. Otizm 3 yaştan önce ortaya çıkan bir gelişim problemidir.
c. Otizm 3 yaştan önce, yaklaşık olarak 2500 çocuktan birinde ortaya çıkan bir bozukluktur.
d. Otizm 3 yaştan önce ortaya çıkan, çocukların sosyal ve iletişim becerilerini etkileyen karmaşık bir gelişimsel bozukluktur.
e. Otizm sosyal becerilerde yetersizliğe yol açan bir hastalıktır.

2. Otizmle ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Otizm ortalama 2500 çocuktan birinde ortaya çıkar.
b. Otizm üst sosyoekonomik düzeyde yer alan ailelerin çocuklarında daha sık görülür.
c. Otistik çocuklara 20 ile 36. aylar arasında tanı konabilir.
d. Otistik çocukların oyun becerileri yaşıtlarına göre daha sınırlıdır.
e. Otistik çocukların % 75-80’ inde farklı derecelerde zihinsel yetersizlik görülür.

3. Otistik çocuklarda aşağıdaki oyunlardan hangisi yaşıtlarına göre belirgin derecede sınırlıdır?
a. Koşma ve sek sek oyunları
b. Lego ya da bul-yap oyunları
c. Sembolik oyunlar ve “-mış gibi” oyunlar
d. Kaydırak, tahterevalli gibi bahçe oyunları
e. Boyama, karalama oyunları

4. Aşağıdakilerden hangisi otistik çocukların yaşıtlarıyla oyun oynamalarını engelleyen yetersizliklerden biri değildir?
a. Konuşma becerilerindeki yetersizlikler
b. Taklit becerilerindeki yetersizlikler
c. Sosyal becerilerindeki yetersizlikler
d. Bilişsel becerilerindeki yetersizlikler
e. Okuma-yazma becerilerindeki yetersizlikler

5. Otistik çocukların yaşıtlarıyla oynamalarını ve oyunlara katılımını en fazla arttıran faktörler aşağıdakilerin hangisinde tam ve doğru olarak verilmiştir?
a. İyi düzenlenmiş oyun alanları, gereksinim duyulan desteğin verilmesi ve yapılandırılmış oyun programları
b. Bol oyuncak olan büyük oyun alanları, sevilen arkadaşlar
c. Sevilen oyuncaklar ve doğal oyun ortamları
d. Sistemli oyun programları, gereksinimi olan desteğin verilmesi
e. Yetişkinlerin oyuna katıldıkları, bol oyuncak bulunan ortamlar

6. Aşağıdakilerden hangisi otistik çocuklardaki yetersizliklerden biri değildir?
a. Yineleyici davranışlar
b. İletişim
c. Sosyal ilişkiler
d. Sembolik oyun
e. Taklit becerileri

7. Aşağıdakilerden hangisi otistik çocukların ilk aşamada oynadıkları oyunlardan biri değildir?
a. Hayali oyunlar
b. İşlevsel oyunlar
c. Taklit etme oyunları
d. Blok oyunları
e. “...mış” gibi oyunlar

8. Otistik çocukların eğitimleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Yapılandırılmış ortamlarda otistik çocukların arkadaşla oyun oynama becerisini kazanabildikleri görülür.
b. Oyuna başlarken çocuğun sevdiği bir oyuncakla oynamasının, amaca uygun oynama becerisi kazanması için öncelikli olmadığı kabul edilir.
c. Grup oyunlarına çocuğun aktif katılımı için varsa yardımcı öğretmenin ya da sınıftaki gönüllünün çocuğa yardım etmesi sağlanmalıdır.
d. Çocuk bir oyunu oynamıyor ya da tamamlayamıyorsa, daha basit oyunlar üzerinde çalışılmalıdır.
e. Oyun, çocuğun var olan becerilerine uygun olacak şekilde basitleştirilmelidir.

9. Otizm ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. Otizm sevgisizlik nedeniyle ortaya çıkar.
b. Otizm 3 yaşa kadar ortaya çıkar.
c. Otizm beyinin normal gelişimini etkiler.
d. Otizm 2500 çocukta bir ortaya çıkar.
e. Zihin engelli ve diğer duygusal, davranışsal bozukluğu olan çocuklardan ayırt edilen özellikleri bulunur.

10. Aşağıdakilerden hangisi otistik çocuklar için söylenemez?
a. Sosyal becerileri oldukça sınırlıdır.
b. Dikkat problemleri vardır.
c. İnsanlara karşı ilgilidir.
d. Öğrenme güçlükleri bulunmaktadır.
e. Öfke nöbetleri olabilir.
1. d
2. b
3. c
4. e
5. a
6. a
7. d
8. b
9. a
10. c
Eftio2001
Mesajlar: 1
Kayıt: 10 Nis 2024 01:08
İletişim:

10 Nis 2024 01:09

Herkese selam!

Çevrimiçi casinolarda oynama deneyimimi paylaşmak istiyorum. Denediğim tüm platformlar arasında favorim [Local Link Removed for Guests]. Burası eğlenceli ve heyecan verici oyun deneyimleri bulduğum yer.

Bu sitede farklı tercihlere uygun çok sayıda ilginç oyun buldum. İster klasik oyunları, ister slot oyunlarını, ister masa oyunlarını seviyor olun, burada mutlaka kendinize göre bir şeyler bulacaksınız.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir