ÖLÇME
Bir değişkenin (ölçülmek istenilen bir özelliğin) gözlenerek,gözlem sonucunun sayı ya da sembollerle eşleştirilmesi sürecidir.
“Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme,Neşe Güler,Pegem Akademi ,Şubat 2011,sayfa 4”
DEĞERLENDİRME
Kısaca tanımlamak gerekirse değerlendirme,gözlem sonuçlarının bir ölçüt veya ölçütlerle karşılaştırılarak bir karara varılması işidir.
“Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme,M.Fuat Turgut ve Yaşar Baykul,Eylül 2010,sayfa 68”
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ARASINDAKİ İLİŞKİ
Ölçme kavramında,özelliğin miktarı ya da derecesi belirlenir.Değerlendirmenin temelidir.Dar kapsamlı bir süreçtir.Betimseldir,işlem gerektirir.Ölçme sonucu elde edilir.Değerlendirme kavramında ise miktar ya da derecenin yeterli olup olmadığı hakkında değer yargısına ulaşılır.Değerlendirme ölçmeden sonra yapılır ve ölçme sonuçlarına dayanır.Geniş kapsamlı bir süreçtir,yargı çıkarma ve karar verme işlemi yapılır,işlem gerektirir,ölçümler bir kriterle karşılaştırılarak bir değer yargısına ulaşılır.
“Eğitimde Ölçme Değerlendirme KPSS Eğitim Bilimleri Hazırlık,Yargı Yayınevi,2009,sayfa 22”
ÖLÇÜM
Ölçme sonucunun bir diğer adı ‘ölçüm’dür.Ölçme işlemiyle elde edilen sayılar ya da semboller kastedilir.Kullanılan ölçme aracı ile elde edilen ölçüm birbiri ile yakından ilgilidir.Standart bir araç kullanılarak yapılan ölçümde elde edilen sayısal sonuç güvenilir iken standart olmayan araçlarla elde edilen ölçümlerin sonuçları standart olanlar kadar güvenli değildir.
“Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme KPSS Eğitim Bilimleri,Murat Yayınları,2009,sayfa 8”
ÖLÇÜT
Bir yargıya varmak ya da değer vermek için başvurulan ilke,kıstas,kriterdir.Ölçüm ve karşılaştırma kriteri anlamında da kullanılmaktadır.Ölçme sonucunu karşılaştırdığımız değerdir.Ölçüt mutlak ve bağıl olmak üzere iki türlüdür.
“İlkokulda Ölçme Ve Değerlendirme,Mevlüt Gündüz,Nisan 2015,sayfa 53”
ÖLÇEK
Birinci anlamda ölçek,nesnelere verilen sayıların anlamlarını ya da nesnelere sayılar vermede ve nesnelere verilen sayıların kullanılmasında uyulması gerekli kurallar ve kısıtlamaları belirtmek için kullanılır.
İkinci anlamda ölçek,cetvel ve metre gibi ölçme araçları üzerindeki bölmeleri ya da belli bir başlangıç noktasından itibaren değişmez bir birimle bölmelenmiş birölçme aracı belirtmek için lullanılır.
“Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme,Halil Tekin,Nisan 1982 ,sayfa 33”
Besyo Ölçme Değerlendirme Ders Notu
-
- Benzer Konular
- Cevaplar
- Görüntü
- Son mesaj
-
- 0 Cevaplar
- 6131 Görüntü
-
Son mesaj gönderen selin
-
- 0 Cevaplar
- 5772 Görüntü
-
Son mesaj gönderen enguzeldersnotları
-
- 0 Cevaplar
- 8683 Görüntü
-
Son mesaj gönderen 8h0kag3
-
- Bilgi
-
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir